Tuesday, March 12, 2013

Saya dan Shaklee Breastfeeding Set

Pengalaman mengandung, melahirkan, menyusukan adalah cita-cita setiap wanita berkahwin. Saya juga melaluinya. Alhamdulillah Tuhan permudahkan perjalanan breastfeeding saya, yang penting kita sebagai hamba-NYA harus kena berusaha dan tak putus asa.

Saya mengalami tumpah darah yang serius sewaktu melahirkan anak saya yg ke-2, Muhammad Ameer Ilman b. Mohd Zamri. Tempoh mengandung yang sangat senang, tempoh menunggu untuk bersalin yang sangat senang buat saya tak sangka saya akan tumpah darah sebaik sahaja baby keluar dari rahim saya. Syukur sangat sebab masih dipanjangkan umur untuk melihat anak-anak saya membesar hingga kini. Kalau ditanya, bila nak tambah lagi, saya hanya mampu menggeleng tanda masih trauma. hehehe. Tapi mengandung sangat best. Best yang tak dapat diungkap, kecuali anda sendiri merasainya... :)

Anak pertama- saya hanya menyusukan beberapa hari. kerana kurang pengetahuan dan kurang support, saya mengabaikan tanggungjawab saya yang satu itu. sampai harini saya masih menyesal :(

Anak kedua - sejak diawal fasa kehamilan, saya dah tanam dalam diri yang saya nak anak saya kali ini mendapat susu ibu. Berkat doa dan kesungguhan mungkin, di tambah lagi setiap hari google ilmu sana sini.. genap kandungan mencecah 7 bulan, susu dah terhasil!! oemmgee exited sgt tak sabar nak tunggu budak kecil (masetu la) tu keluar dan minum susu.. :D :D :D

Seperti ibu-ibu breastfeed yang lain, saya sudah mula simpan stok susu sejak dalam pantang, selalu rasa tak yakin susu tak cukup, sebab tu usahaaaa banyak-banyak pam pam pam dan pam lagi.. haha. Sampaikan abah saya komplen, 'tak basi ke susu dalam peti ais banyak-banyak tu?' dan mama tanya 'nak jual ke?' haha. comelkan.... demi anak tercinta...

Mula bekerja, saya mengamalkan Set Breastfeeding Shaklee. Selain supplement yang bagus, air minuman dah tentu harus kita ambil dengan mencukupi. :)

hasil ke-2 of the day. anggaran masa 10am.
Ha gambar di atas tu adalah hasil tuaian. kalau dapat 2 botol hampir penuh macamni memang senyum sampai ke telinga la... masa dalam pantang, maximum boleh dapat dalam 4-5oz. Dengan supplement Shaklee, hasil berganda, susu pekat dan badan cergas. Ini kebanggaan ibu-ibu. Ala-ala superwoman gituwww.

Yang ini pula bekas-bekas comel untuk saya isi supplement-supplement penting. PENTING hokey. hehe.

PERTANYAAN & PEMBELIAN
1. PM Facebook : Cik Puan Nana
2. Email/Gtalk : luvfornana@gmail.com
3. SMS/WhatsApp : 016-6928086



Copyright © Sihat & Cantik by Cik Puan Nana Designed by Ms.Azhafizah