Monday, September 29, 2014

Marketing Plan Shaklee : Kenapa saya memilih Shaklee?

Assalammualaikum,
Dah setahun setengah saya join Shaklee, belum ada rasa bosan terdetik kat hati. Malah, saya bersyukur sangat berjumpa dengan Shaklee. Bukanlah nak kata saya tak bersyukur dengan kerja sekarang... tapi sampai bila kita nak kayakan bos? dan sampai bila kita nak hidup makan gaji yang tak pernah cukup? dan what if... satu hari nanti, company yang kita kerja tutup? dan apa akan jadi kalau kita tak pernah ada duit lebih untuk simpanan??

Siapa yang akan tanggung kita ketika kita dalam kesusahan nanti?

Siapa nak bayar kereta/rumah/pengasuh/susu & pampers anak/bil-bil..
Allah, banyak nak senaraikan.

Bergantung pada suami?

Bagaimana pula kalau umurnya tak panjang?

Kerana memikirkan ini, saya terus kuat dengan apa yang saya buat.
Untuk menaiktaraf kehidupan saya daripada cukup-cukup makan (kadangkala tak cukup), kepada lebih selesa. Untuk membantu orang lain mendapat benda yang sama seperti saya.

KENAPA?

Sebab, sepanjang setahun setengah saya dengan Shaklee, Saya terima banyak sangat REWARDS, AWARDS, BONUS, PERCUTIAN, CERTIFICATION.. macam-macam lagi. Increament kadangkala mencecah 1K sebulan. Ye, sebulan. Bergantung kepada usaha kita.
Company yang saya bekerja? Gaji. Increament RM100 yearly.


Sebab saya tak keluar duit pun beli stok, untuk kejar rank atau bonus. Semuanya atas usaha & pembelian dari customer-customer saya. Produk hebat, customer yang cari saya :)

Kerana itu, saya disini untuk membuka mata anda tentang MUDAHNYA SHAKLEE..

1. Modal Rendah
Hanya bermodalkan RM75 untuk daftar keahlian dan dapatkan memberkit bag yang mengandungi info berkaitan Shaklee. KEAHLIAN PERCUMA juga boleh didapati jika anda buat belian produk sebanyak RM 680. 
2. Keuntungan Berdasarkan Kepada Jualan
Keuntungan BUKAN berdasarkan berapa ramai anda dapat rekrut. Anda rajin, anda banyak sales, anda akan dapat bonus tinggi.

3. Marketing Plan Yang Jelas
Shaklee telah menggariskan satu marketing plan yang JELAS , ADIL dan KOMPREHENSIF untuk semua pengedarnya. Tanpa usaha, ciput je la bonus anda akan dapat. Makin banyak sales anda, makin kukuh empayar anda dan makin berjaya downline anda, makin banyaklah bonus anda. So, setiap leader yang ada downline, kena bantu downlinenya untuk berjaya dan stabil.

4. Shaklee Tidak Memaksa Anda Untuk Menyimpan Stok

Anda bebas nak beli stok ikut keperluan dan budget anda mahupun demand dari customer anda. Tak perlu beli stok ribu riban sorok bawah katil ye. Itu amalan orang tak bijak ye.



5. Shaklee Tiada Meeting Larut Malam 


Shaklee memang ada menganjurkan kelas-kelas produk dan kelas untuk new distributor. Tapi, kehadiran anda tidaklah wajib. Kalau datang, anda dapat ilmu. Kalau tak datang, tak memberi impak pun kat kepada keahlian dan biz anda.

6. Tak Perlu Head-Hunting Cari Downline
Anda serius dengan biz ni? 
Anda konsisten sharing?Anda layan customer sebaiknya? 
Customer sendiri rela hati berdaftar bawah anda dan maybe join team anda untuk biz.
 
7. Shaklee Menyediakan Training Untuk Pengedar
Skim Piramid, trainingnye entah apa sebab duk fokus nak rekrut orang.  Asyik lukis rajah bulat-bulat je la. 1 pecah 5, 5 pecah lagi setiap cabang 5. Hihi. Nak jadi piramidkan.
Setiap leader dalam Shaklee juga menawarkan training persendirian (coaching) kepada ahlinya yang bukan je based on marketing strategy tapi sharing lain-lain berkaitan produk, testimonial, konsulatasi.
8. Sistem Bonus Yang Adil
Siapa buat, dia dapat.

Takde istilah orang atas goyang kaki, orang bawah mati-matian pulun sales

Untuk mendaftar,
NANA
016.692.8086
Your Shaklee Leader

Copyright © Sihat & Cantik by Cik Puan Nana Designed by Ms.Azhafizah